Voorbereidingen - deel 1

29 juli 2019 - Antwerpen, België

Ziezo, binnen een week zitten we midden op zee. Vertrekken op 4 augustus om 3u 's nachts in Travemünde, om op 6 augustus om 9u 's morgens aan te komen in Helsinki. De bus is zo goed als in orde, dat wil zeggen: kreeg een grondige poetsbeurt, een 220volt convertor (vastgemaakt met - jawel - velcro!), de adbleu (smiley) werd aangevuld, slaapmatten, tent, potten en pannen en al de rest werd ingeladen. Kleren werden ingepakt, en dat zijn voorlopig toch de iets dikkere truien en lange broeken. Vooruitzichten zijn niet zo heel goed, hoewel weer zoals het hier de afgelopen week was ook zeker niet goed is. Voor de Zweden is er geen slecht weer, alleen slechte kleren, en ze zouden wel eens gelijk kunnen hebben. Voor het eerst vertrekken we zonder groot plan. Het enige dat vastgelegd werd, is de overtocht, verder niks. Geen slaapplaatsen, geen camping, geen stuga, niks. Zoals de Nederlanders zeggen: op de bonnefooi. We hebben wel een aantal dingen die we graag zouden doen, waaronder een nieuw bezoek aan Muonio en een dagje beren schieten, met het fototoestel uiteraard. Dat zouden we willen doen in Lapland, aan de Russische grens. Raften staat ook op het programma, ergens... Benieuwd of we ertoe gaan komen.

Helaas hangt er nog wel een donkere wolk boven ons heen, maar daar krijgen we komende woensdag meer uitsluitsel over. Laat ons hopen dat we er met Basiel vanaf komen met het verder zalven van zijn oog. Blijkbaar toch een kleine vloek over onze grote reizen, 3 jaar geleden stierf Nelson vlak voor ons vertrek, nu loopt Basiel de kans zijn oog te verliezen... Maar, we blijven positief. Voorlopig ziet het er toch niet zo heel slecht uit. Morgen langs mami en papi, nog even dag zeggen voor ons vertrek, woensdag verder voorbereiden. De pillen tegen zeeziekte mogen niet ontbreken in onze reisapotheek, en die moet ik nog gaan halen.

1. Tinneke:
    29 juli 2019
    Alle vooruit, jullie zijn er duidelijk klaar voor. Hopelijk valt het weer wat mee en kunnen jullie gaan doen wat je graag doet. Wij duimen alvast voor Basil en hopen mee op goed nieuws woensdag. Tot morgen xxc