Porjus - Arvidsjaur

11 augustus 2019 - Arvidsjaur, Zweden

Vandaag wakker geworden door de regen die op ons busje viel... Jammer maar helaas, we hebben hier geweldig weer gehad de afgelopen dagen, maar dat schijnt nu gekeerd te zijn. Dat weerhield ons uiteraard niet om de tocht verder te zetten. Vandaag stond Jokkmokk met het mooie Sami-museum op het programma. Tof museum, veel bijgeleerd over de Sami. 's Middags heb ik mijn bovenste beste Zweeds bovengehaald om iets te bestellen om te eten, gelukkig kregen we dan ook wat ik geprobeerd had te bestellen. Duidelijk tot groot amusement van het meisje achter de toog, maar ik heb het dan toch maar gedaan! :) Daarna nog even rondgewandeld in het stadje en nog wat souvenirs gekocht.

Van daaruit koers gezet naar Storforsen, opnieuw een stroomversnelling. Het slechte weer zorgde ervoor dat zowel Timothy als ikzelf van kortbij kennismaakten met de rotsen, maar dat kon de pret niet drukken. Ikzelf heb ook mogen ondervinden dat takken van bomen niet opzij gaan voor mij. Heel mooie omgeving, zelfs met regenweer, ik weet alleen niet wat je aan je voeten moet doen, want goede wandelschoenen blijken toch nog geen garantie.

Koken in de regen vonden we niet direct een fijn vooruitzicht, dus beslisten we de plaatselijke Thai op te zoeken. Hilarisch, maar heel lekker gegeten. Vooral het dessert - glass med banan - mocht er zeker wezen!

Een slaapplaats moeten we niet zoeken. Vanavond slapen we tussen de huilende sledehonden in een B&B in Arvidsjaur. Voor morgen weten we het nog niet goed. Stilaan gaan we moeten beslissen langs welke zijde we naar beneden komen. Zorgen voor morgen. Eerst genieten van een warme douche en een drankje, een zacht bed en een goed ontbijt. Sov gott!