Oulu - Kuusamo

7 augustus 2019 - Kuusamo, Finland

Toen het vanmorgen in de bus slechts 13° bleek, heb ik ook maar wijselijk besloten om mij niet aan een duik in het meer te wagen. Na een deugddoende koffie en een goed ontbijt zetten we koers richting Oulu. De weg er naartoe was lang en saai en onderweg hadden we af en toe wel een bui. Helaas ook vandaag geen elanden gespot, ondanks de vele waarschuwingsborden. Conny had me beter een alle-dieren-charm bezorgd, niet enkel eentje voor beren :)

Oulu is op zich zeker geen lelijke stad, maar na het zien van alle mooie landschappen onderweg is het ons ondertussen meer dan duidelijk dat steden toch niet ons ding zijn. Na ons bezoek aan de stad reden we verder richting Kuusamo, waar we momenteel nog een uurtje van verwijderd zijn. Onderweg struikelden we alweer over de rendieren! Voor vanavond vonden we een heel mooie slaapplaats, waar we misschien vanavond of morgenvroeg wel een eland tegenkomen, als we ondertussen niet opgegeten zijn door de muggen...

Morgen eerst richting Kuusamo, daarna richting Russische grens, een gebied waar we toch iets langer willen blijven en hopelijk een beer tegenkomen. Na een frisse nacht weliswaar: voorspelling is 7°. Ik denk dat ik mijn dikkere slaapzak maar bovenhaal voor vannacht... Maar nu: eerst nog een wandeling! Tot morgen!